Melkweg AmsterdamFeministisch activisme but make it art

Feministisch activisme but make it art

Services
Campagne identiteit
branding

Identiteit van de expositie 'Bad feminist' voor Melkweg Expo. Bad Feminist is de tentoonstelling naar het gelijknamige boek van Roxane Gay, en draait om de vraag: wie of wat bepaalt of je een feminist bent of niet? Maar ook: Mogen er tegenstrijdigheden zijn? 

OplossingOm mensen lekker te maken voor de tentoonstelling én een gesprek over de definitie van feminisme op gang te brengen, is een online campagne, een postercampagne verspreid door Amsterdam én merchandise ingezet. Speciaal voor het project heb ik Bad Feminist supportersjaals laten maken. Door de felroze kleur springt de campagne in het oog. De geïllustreerde lijn benadrukt dat feminisme er voor iedereen anders uitziet; de ene feminist is de andere niet. 
Voor de lezingen gedeelte van het evenement, de Bad Feminist TALKS, creëerde ik een backdrop in gelijke stijl als de geanimeerde poster van het Bad feminist evenement. Deze was tijdens de lezingen en de discussies zichtbaar op het scherm.
ResultaatDe campagne was een groot succes. De posters hingen door heel Amsterdam en het event was compleet uitverkocht. Kaartjes waren gewild, mede dankzij sprekers als Madeleijn van Nieuwenhuizen (Zeikschrift op Instagram) en Hasna el Maroudi (Lilith magazine). Tijdens de Women’s March in hetzelfde weekend als de opening van de expositie, was de Bad Feminist sjaal ineens overal. Menig protestor droeg de sjaal met trots, als een draagbaar spandoek. 

Samen iets moois maken?

Het is mijn missie om visueel te vertalen waar jij voor leeft, zodat je echt impact kan maken.

Let's chat