Heal MaryRe-branding met high standards

Services
Merk identiteit, rebranding, verpakkingsontwerp 

Client
Heal Mary

Re-branding met high standards

Volledige rebranding voor Heal Mary, CBD wellnessmerk voor vrouwen. Gefascineerd door de bijzondere synergie tussen de vrouwelijke biologie en cannabis, en met de missie om cannabis te normaliseren voor vrouwen en femmes, richtte Shinta Lempers begin 2020 Heal Mary op.

UitdagingHeal Mary wil actief bijdragen aan de normalisering van hennep en cannabiscultuur. De branding moet vrouwen aanspreken, niet de typische mannelijke stoners, cannabis als medicinale plant eren en tegelijk niet afschrikken. Iedere visual moest passen bij de identity van Heal Mary: feminine, holy, artsy en fierce. 
OplossingVoor de nieuwe branding heb ik one-off patronen gemaakt met verschillende vormen, die naadloos samengaan met de dromerige typografie. De visuals heb ik toegepast op de verpakkingen, maar ook op social media en andere online assets. Elk product heeft nu zijn eigen unieke patroon, en samen zorgen ze voor een herkenbare, rebelse en toch zachte identiteit. 
ResultaatDe eerste maand na de rebranding zag het team van Heal Mary een verdubbeling in de verkoopaantallen. Ook opende het deuren naar de pers. Heal Mary verscheen met haar nieuwe producten in tal van publicaties en op tv bij BNN, Cosmopolitan, Women’s Health, VTWonen, Linda, &C, Het Parool en meer. De nieuwe branding spreekt de ideale Heal Mary vrouw erg aan, en dat is terug te zien in de loyaliteit en betrokkenheid van de community.

Fotografie door: alessaphotography.com 

Samen iets moois maken?

Het is mijn missie om visueel te vertalen waar jij voor leeft, zodat je echt impact kan maken.

Let's chat