Stem Op Een VrouwCampagne voor meer vrouwen in de Tweede Kamer 

Services
Campagne identiteit, branding

Opdrachtgever
Zeppa

Campagne voor meer vrouwen in de Tweede Kamer

Campagne voor Stem op een Vrouw. De helft van de zetels naar vrouwen, konden we dat voor elkaar krijgen? In 2021 was het voor het eerst in de geschiedenis mogelijk, omdat zich in dat jaar eindelijk genoeg vrouwen verkiesbaar stelden. Dat vroeg om een krachtige campagne. Iedere kiesgerechtigde in Nederland moest weten van deze kans en overtuigd worden om op een vrouw te stemmen. 

OplossingOm de missie van Stem op een Vrouw en de evenredigheid van het streefaantal vrouwen in de kamer te benadrukken heb ik de slogan Wij gaan voor 50% bedacht. Samen met het bolde kleurgebruik zorgt de slogan ervoor dat deze campagne echt knalt.De vorm voor de posters en handouts heb ik simpel gehouden, zodat het team van Stem op een Vrouw zelf goed uit de voeten kon met dit element. Het vierkant kan ingezet worden als staafdiagram. Iedere poster deelde ik met deze vorm in tweeën, om het aantal van 50% nog eens extra te benadrukken. De nieuwe stijl is heel helder en krachtig en vormt een mooi setje met het variabele font. Dit font staat tegelijk symbool voor de bonte schare verkiesbare vrouwen. 
Resultaat Mede dankzij de krachtige visuele stijl en het geweldige werk van stichting Stem op een vrouw is het aantal vrouwen in de Tweede Kamer gestegen van 35% naar 39%. 
Dit project was een samenwerking met Zeppa Amsterdam

Samen iets moois maken?

Het is mijn missie om visueel te vertalen waar jij voor leeft, zodat je echt impact kan maken.

Let's chat